Infinity


Så länge jag kan minnas har astronomi varit ett av mina stora intressen. Min pappa lärde mig vid en mycket tidig ålder kartan över stjärnhimlen och med åren har viljan att förstå sig på kosmos vuxit. Jag inser idag varför han presenterade mig för Einsteins relativitetsteori, kvantum och singulariteten vid universums skapelse.. Big Bang. För att alla mina problem känns obefintliga när jag ser ut i det okända..

Kolla in denna
glödande rubinröda bild av Lambda Nebulosan, även känd som IC-2944. European Southern Observatory (ESO) släppte den här bilden för 4 dagar sen. Det är ett moln av väte, belyst av varma ljusa nyfödda stjärnor. Det är Wide Field Imager på MPG / ESO 2,2-meters teleskopet vid ESO: s La Silla- observatoriet i Chile som har tagit denna bild.



Bild nr 2 föreställer fluktuationer i den kosmiska bakgrundsstrålningen. Idag räknas denna strålning som ett starkt stöd för Big- Bang teorin.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0