Arkiv


Jag får oftast frågan.. "om du inte tror på Gud, vad tror du på då?" Sanningen är att jag inte tror på någonting. jag tror inte på karma, ödet och inte heller människans fria vilja. Det närmaste tron jag kan komma något är en determinerad värld baserad på slumpen. Allting vi ser omkring oss, hela universum och mänsklighetens historia verkar vara ett slutgiltig förutbestämd resultat av Big Bang. Det är här bilden av människan med en fri vilja hotas. Det enda trösten jag finner i att jag som individ är ansvarig för min fria vilja, är lagarna inom kvantumfysik. Den stora bilden av vår värld är determinerad och de minsta partiklarna är oförutsägbara.. vill jag då hellre vara en skruv i ett determinerad, förutbestämt maskineri.






Tinie Tempah - Pass Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0