My First Love


Planet landar.. Min puls går inte att mäta.. Med resväskan i handen går jag med raska steg och bemöts av en människoskara som väntar på anhöriga. Mina ögon letar igenom folket.. stannar till.. Jag känner igen rösten bakom mig. När jag vänder mig om och möter hans blick drar jag på munnen. Vi kramar om varandra hårt.. min fingrar tappar taget om resväskan.. Det tog oss flera år att hitta tillbaka.. men vi är här nu..


Mina ögon tåras upp när han drar sina armar runt mig, det är dags att släppa taget.. taxibilen väntar. -Lova mig att om vi någonsin hittar tillbaka.. det blir utomlands. Vi tar var sitt plan och möts upp någon annanstans i världen, i ett annat land. Jag nickar och kysser honom..




Regina Spektor - Fidelity


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0