ELECTRIC FUCKING ZOO <3


Jag gick förbi fritidsgården för någon dag sen, växte upp där. Samhället idag är kluven, för mycket vi och dem. Kristna och muslimer.. svenskar, slaver, araber, somalier osv. Medans jag väntade på en vän slog jag mig ner vid ett bord och startade en konversation med några av de små pojkarna.. 3 pojkar blev till 4, 8, 10, 17.. Vi bestämde oss för att flytta oss till ett rum där det var lugnare, bort från alla andra som sprang runt, skrek, lekte och spelade biljard. Det hela slutade med att jag hade en föreläsning om religion, respekt, arbetssätt och homosexuallitet. Till min stora förvåning möttes jag av en stor respekt, de räckte upp handen när det hade något att säga och lyssnade på varandras åsikter. En och en halv timma senare tackade jag för mig och bad dem att ge sig själva en stor applåd.. När jag öppna dörren och gick ut var det ingen kvar där ute.. helt dött. Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att jag fick åtminstone en liten människa att tänka till..




MIA - Paper Planes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0