Sonny Liston



Sonny
Liston föddes 1928, son till en arrendator i Arkansas. Brutalt misshandlad av sin far, sprang han hemifrån 1941. Efter ett kort liv i kriminalitet landade han i fängelset, där upptäckte Sonny boxning, vilket ledde till att han slutligen slog igenom. Han slog Floyd Patterson för den tunga titeln år 1961 innan han förlorade den till Cassius Clay 1964. Sonny dog av en misstänkt heroin överdos 1971..

Alla har sett Sonny Liston.. få känner till honom. Jag antar att jag vill ge den mycket kända bilden av Muhammad Alis seger en helhet.. Sonny ligger på marken..




Kommentarer
Postat av: Vanillaface

så jävla grymt inlägg !!!! men måste bara säga att det finns människor som har haft det & har det tusen ggr värre än vad Sonny haft. Det jag vill komma fram till är att anledningen till att han ligger nere är för att han inte är en stark person & när du når toppen måste du åtminstone få en tankeställare. Även fast mohammed ali sitter i rullstol idag så har jag enormt mkt respekt för han, för att han är en legend & en stark person. Sonny är ingen legend utan snarare en svag människa som inte kunde hålla sig i toppen & just därför förtjänar han att ligga på marken & inte bli ihågkommen som en legend...

tack för mig & skönt att få lätta lite på hjärtat

2011-03-24 @ 01:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0