Robbed of rights


Desillusionerad och uppretad, men samtidigt besviken. Jag vet hur samhället fungerar.. men någonstans i min lilla hjärna finns det något som liknar självförnekelse.. Jag har nära två timmar i ett litet rum, försökt att övertyga vakten om att jag endast fotograferar människor, hakat upp mig på att han absolut inte får sätta på min kamera. Det är det enda jag har kvar av mina rättigheter.. Han ger mig telefonen och förklarar att någon chef för NK gallerian vill tala med mig. I luren med kvinnan försöker jag för jävels förklara att jag inte är en jävla terrorist, utan modefotograf. Hon förklarar att jag absolut inte får fotografera i NK gallerian utan tillstånd och pappershandlingar.. men det räcker inte där.. fittan förhör mig också ytterligare en timma.        






Korn (Featuring Skrillex) - Get Up

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0