Under Ytan


Mina klackar ekar i det tysta konstmuseet, vi har vandrat omkring i flera timmar nu. Han säger att mina ögon blir jättelika när jag betraktar en Dali målning, varför Dali frågar han mig.. Jag försöker hitta ett sätt att formulera mig.. Jag växte upp i förorten, värdetransportrån, mord, misshandel.. att gömma kokain och vapen när polisen slog till.. Det var min verklighet.. Att sitta uppe sena nätter och läsa konstböcker, leva in mig Dalis surrealistiska målningar.. Det var min räddning.. Hmm nej det går inte.. vi är från två olika världar.. Jag förklarar istället att jag beundrar Dalis målningar för mystiken, flera av hans verk är direkt målade över Da Vincis mallar.. En surrealistisk värld som täcker verkligheten.. lite som min egen verklighet.. Vi lämnar museet och vandrar vidare för att ta en titt på Big Ben och London Bridge.. 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0