Every living creature on earth dies alone

Om 3 minuter stiger solsystemet centrala himlakropp upp, ljusgestalten kommer att sprida sina strålar av ljus över de dödas vilorum, allt levande reflekterar. Min hjärna reagerar, måste bara sända signalerna ut i kroppen, döda denna spärr som fängslar mig. Är så trött på att vara den döende svanen... vill bara leva en gång till, vill finnas en sista gång...

Min krökta ryggrad vars armar är lutad på balkongräcket, med en 8 kilo tung huvud hänger...
Lik en marinnette docka dras mitt huvud upp av styrkans trådar. Mina stora bruna synorgan badar i ett hav av ljus. Vad tänker du på? Jag tar ut mobilen från fickan och ringer upp ad...

 


Finns inget som kan beskriva livets skörhet som den döende svanen av Michel Fokine










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0