karma

Ny vaken och lite halvt borta drar jag mina långrandiga ben in till vardagsrummet. Mina trötta ögon lägger märke till en betydande ren vardagsrum. Madrasserna lutade mot väggen, kuddarna ligger fint, filtarna försiktigt vikta, de tomma glasen ligger i disken. På bordet står det en liten lapp...

Tack för allt, du är en ängel.
Vi kommer att aldrig glömma dig

Hälsningar Stockholm grabbarna


Jag ler, hade träffat de 5 unga killarna på kvällen. Idioterna hade vart på fotbollsmatch i göteborg och slarvat bort sina resväskor. Dem hade hoppat av tåget i min stad för att hämta väskorna, men nästa tåg gick inte förrän kl 7 på morgonen. Lumparnas dag, gratis inträde överallt. Stackarna hade tänkt att hänga på krogen tills stägning och sen sova i parken.

Jag va lite osäker och tvekande till en början men bestämde mig för att erbjuda dem sovplats. Vi satt uppe hela kvällen och kollade på svenska 2 med Shan Atci och drog blatteskämt, gjorde varma mackor och drack saft. Jag kommer att aldrig heller glömma dem.

I slut ändan handlar allt i livet om att ge och ta, karma... 








 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0