Naiv

Slå upp ordet naiv i ordboken och du får fram...
Naiv: 
1. Avsaknad av erfarenhet eller förståelse; oerfaren; omisstänksam lättrogen
2. Producerat på ett lätt, barnlikt sätt, med vilje avsagt sofistikerade tekniker; naivism 

 dum
 korkad
 okomplicerad
 barnslig

Det finns få saker i världen som retar upp mig mer än naiva människor. Dessa primitiva varelser som lever i sin skyddade bubbla, inte medveten om vad som är sanning och sakförhållande. Det kommer ett ansvar med att vara den mest intelligenta varelsen på jorden, människan. För guds skull försök att resa och sätta er som människor, lär er allmänbildning.

Jag älskar att sminka mig, titta på the hills, shoppa och fika. Men jag ser ju fan till att kolla på dokument utifrån för att veta vad som händer med världens alla konflikter, läsa Stephen hawkins senaste rapport om fyiskens teorier, besöka den senaste konstutställingen och gå till röda korset för att hjälpa barn som är flyktingar med deras läxor.  

Jag må vara deprimerad, men mitt blinda öga kan fortfarande se skönhet...



Jag sätter 3 kulor i huvudet på mig själv om du inte vet varför Malcom X har just ett X i efternamn


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0