Jesus Christ superstar

Jag tar av mig sandalerna och kliver in i köket, dags för lunch. Jag och Teddy pratar lite lätt om denna veckas predikan, prästen talade om människans onda sida, våra demoner. Hans syster sitter och tränar teckenspråk med deras pappa som är polis, en mycket sträng man. Mamma Solveig severar maten fint som hon alltid gör... Jag tittar ut genom fönstret och betraktar hästarna ute på gården. Solveig sätter sig med oss vid matbordet och tittar på mig - Du får äran idag att be bordsbön, alla fem lägger upp armarna på bordet och blundar, jag börjar be högt... Tack gu...

Hur fan hamnade en liten blattebrud från förorten hos en mormon-familj mitt ute i skogen?
Jag finner mig själv på de konstigaste platserna i världen ibland...












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0