En blomma i afrikas öken

För ett antal år sen representerade hon allting i livet jag inte ville bli, jag ville inte växa upp till att bli henne. Med åren, lite mer erfarenhet och tid, ser mitt högra öga kvinnan i en annan färg...

Hon är kvinnan som offrade sin egen lycka för frid i andra människors själar. Hon har en styrka som endast få besitter. Min pappa sa en gång till mig - Min dotter vi är blattar, vi kan leva med någonting som är fel för resten av livet... Hon har en slagkraft och hållbarhet för att utstå det. Hon är blind för alla blommor hon inte plockade, alla dagar man ställer sig frågan, hur hamnade jag här?

Istället ser hon lillen som ett mirakel, en själ till att fortsätta le. Hennes ögon ser möjligheten att öppna dörrar som en gång var stängda för henne, lycka i en annan människas liv till följd av hennes handlingar. Hon är en dotter, en syster, en fru, en mamma och en inspiration. Hon är en gnista och en inhalation till alla vi som tvekar på vår egen styrka till att stå ut med denna så kallade värld din gud skapa...










Kommentarer
Postat av: Andreas

Hej, igen!

Vet inte rikitgt hur jag ska formulera mig for att ens komma i narhten av den formaga du har att formedla lidande, sorg, gladje och hop. ville bara saga att din blogg ar underbar. Du far lasaren att slukas av en kansla sa svar att undvika en tar eller att utbrista i skratt. Tak for att du haller denna blogg levande.



Halsningar en trogen lasare. Du vet vem!

2010-06-10 @ 01:25:48
Postat av: Dno

Tack så hemskt mycket, jag känner mig smickrad. Det är otroligt fint att veta att läsarna kan känna något eller tänker till.

2010-06-10 @ 01:31:27
Postat av: Andreas

ja, varje gang jag skriver till dig kanns det som jag forsoker lyfta en for tung sten. du kanske inte vet vem jag ar eller vet lite om mig. Men dari ligger skonheten, det spelar ingen roll vem jag ar, jag blir glad, kanner mig battre till mods nar jag varje dag kikar in pa din blogg och ser, ah, hon har tankt ngt mer. kanske later hemsk men , erfarit ngt mer, kanns valdigt levande. Du har aldrig funderat pa att bli poet? Jag vet och forstar att ajg med stor sannolikhet inte ar den forsta som fragar detta.



har alltid hyst stor respekt for dig, utan att riktigt veta vem du ar, det har bara lyst ngt over dig. Okej nog smickerbombning for idag!

Keep up the good work, u're aewsome!

2010-06-10 @ 01:41:15
Postat av: Dno

tack så hemskt mycket, finaste kommentaren jag har sett!

2010-06-10 @ 11:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0