Blatte

Han vänder sig om och skriker blatte... Ordet blatte kommer från blattaria/blattodea som betyder kackerlacka.

Jag är en kackerlacka... kackerlackan är en ordning i klassen insekter, det finns ca 4000 arter i världen. Få av oss klarar av att överleva i hus, vi lever i varierande miljöer, jag... helst ute. Vi är nattaktiva djur, vilket betyder att jag döljer min själ i mörka springor och vrår. I 300 miljoner år har jag vandrat på denna snevridna jord, antar att jag är bra på att anpassa mig. Kackerlackor betraktas ofta med avsky av människor och ses som skadedjur. Men du har fel... jag gör nytta i ekosystemet, jag är en nedbrytare, jag är ett forskningsdjur.

Jag har alltid vart duktig på att anpassa mig, kommer troligtvis klara mig, även i framtiden...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0