Why so serious?

Lekte oftast med pojkiga leksaker när jag var liten, min favorit gubbe va jokern från Batman...

Ironi, livet imiterar konsten...
Det är en självklarhet att det måste ligga något djupare i det hela. Jokern är i förklädnad av en clown, hans liv går ut på att skapa kaos. Han visar tecken på schizofreni, sömnlöshet och mytomani. Hur mycket än jag rotar i denna konstiga figurs historia har jag vart fall inte kunnat spåra hans ursprung. Det enda jag kommer tillbaka till är den tragiska mannen Conrad Veidt från filmen från 1928 The man who laughs...

Jag fick en diplom på min student, en tack för 3 år av underhållning på gymnasiet... 3 år av en dansande clown.
Är jag Jokern som släpps ut från psyket och bestämmer sig för att sköta sig? Eller faller jag tillbaka in i mina gamla vanor?









Bild 1 Jokern
Bild 2 Jokern
Bild 3 Conrad Veidt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0