Vi älskar med lampan tänd

Lik en orm slingrar jag mig runt hela scenen, jag har ett uppdrag inatt, ta bilder på bandet... gillar deras sound, tonerna ekar i öronen samtidigt som jag tar mina kort. Gitarristen har kollat in mig hela natten, flörtar med mig genom kameralinsen... Han ser distraherad ut. När nattens arbete är färdig packar jag ihop min kamera och tränger mig förbi alla groupie tjejer utanför trappan... Heyyy Camera girl! Wait!... vänder mig om och det är han... Where are you going?... To visit a lover... Han ler och skakar på huvudet medans han tänder sin cigarett.... Jag ler tillbaka och går min väg...

Långsamt smeker mina fingrar knapparna, jag andas in luften och slänger mig i den mörkbruna skinnsoffan. Jag sjunger hela natten, vi pillar på tangenter, dricker caffe och lyssnar på beats, en ny dag. Inne i musikstudion finns min enda älskare... MUSIK













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0