Adriana

Hennes själ är ännu vackrare än hennes namn tänker jag när jag ser in i hennes klarblåa synorgan... Adriana.
Medans jag darrar som ett offer, en jagad gasell, ler hon lugnt. I 14 år har hon vart där med sin handduk.

Jag har mejslats ner många gånger i mitt liv, hon har badat mig, hon har torkat mig...
Hon satte upp håret omsorgsfullt i en knut och tvättade mina blodiga händer under handfatet, när jag själv inte kunde, 1 gång 2, 3 4... en oändlighet.

Ibland vet jag inte om hon är min bästa vän eller endast en fantasifigur i min hjärna, eller kanske min vänstra hand som jag har döpt.

Min psykolog sa att hon beundrade min styrka, min mentalitet. Jag svarade Adriana... det är Adriana och människor som henne i mitt liv som ger min styrkan att orka

Jag tror inte på gud... men änglar...änglar tror jag på





Har aldrig bråkat, 14 år av ren vänskap

Kommentarer
Postat av: .rjm

Du skriver så jävla bra, love it!

2010-05-01 @ 00:18:52
Postat av: Adriana

Nawww...du är min ängel, allt som jag har gjort har du gett tillbaka X2 <3

2010-05-01 @ 13:01:12
Postat av: Rose

Ren vänskap :-) jag är glad för dig att du har lyckats hitta en riktig vän. För sådana finns allt mindre idag.

2010-05-19 @ 22:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0