En skala på 1 till 10

Vi sitter på ett cafe i Stockholm, har ingen aning om vart. Vi småler när vi lyssnar till musiken som spelas i bakgrunden...han förklarar att buffalo soldier handlar om slavhandeln på 1800- talet..jag drar på munnen igen. Det finns många ställen på jorden jag aldrig trodde jag skulle stå ... detta var en av dem. Enligt mig lika surrealistiskt som en Dali målning, just för att jag vet bakgrunden.

Vi båda lever för musiken, tonkonst, men på olika sätt. Han gör det därute på tv, radio och i tidningen. Skriver autografer och turnerar i alla möjliga länder. Jag gör det hemma i min säng, med papper och penna. I köket med disken och ibland när jag damsugar.

Musik är en form av konstnärligt, emotionell och kulturell uttryck... Allt detta finns vid bordet denna dag, i hans händer som håller en genomskinlig grön sprite flaska, i mina lugna händer till följd av 2 atarax piller. Vad tänker du på? frågar han mig... paus..... Vi reser oss, han går före. Jag rotar i min väska, det står 114 på nyckel knippan....

Jag har frågesatt det mesta i mitt liv, men inget denna dag, lev...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0