Hem

Jag skriver denna text nyvaken, ligger fortfarande i sängen i vad som en gång i tiden va mitt sovrum. Efter en 3 timmar lång tågresa är jag tillbaka i förorten...

Jag har åkt tillbaka till platsen där tvättstugan aldrig fungerar och plagg försvinner hela tiden. Till platsen där Lidl aldrig slutar bli rånad, där du går till sömns till ljudet av grannen slå sin fru, till folkgrupperna som verkar ha stannat i tiden.

Jag har åkt tillbaka till platsen där du är alltid välkommen, ditt hem, Till platsen där det är okej att grilla i balkongen, till kvälls promenaderna med dem riktiga vännerna som finns kvar efter alla dessa år, där ljudet av människans oskuldsfulla år lämnat lekfulla ekon mellan betonghusen.

Tillbaka till mina senor, till mitt blod.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0