jag har jagat och blivit jagad

Det finns ett djup i mig, en ocean av alla dina ord som du har uttryckt till mig, av alla detaljer jag har iakttagit av dig, av alla känslor du har väckt i mig, fysiskt som psykiskt. Din doft satt länge inbäddad i mina kläder, vägrade att släppa taget. Den doften höll fast vid dig på samma osunda sätt som mig. 

Efter varje möte går jag raka vägen till källaren, hämtar spaden och börjar att gräva. Jag har grävt 12 635 gravar, en grav för varje tår jag har fällt för dig, en annan för ridån som hindrar mig från att någonsin älska dig.

Jag smuttade på mitt te och stirrade in i dina synorgan, när jag la ner min kopp och tog ett djup andetag för att berätta om de långa nätterna, avbröt du mig. Du sa att vart än hon är i världen så kommer du att alltid sakna henne, undra vad hon gör och hur hon mår. När din mening var avslutad hade all luft lämnat mina lungor... jag smuttar vidare på mitt te... Universums lag, känn mycket och visa lite














Kommentarer
Postat av: oodle lover

stolt över dig gumman:) riktigt bra blogg!

2010-04-17 @ 14:31:16
Postat av: .R

Mycket bra!

2010-04-17 @ 14:42:26
Postat av: jala

har alltid älskat att läsa det du skriver,, du är så mogen. Fortsätt så!

2010-04-17 @ 18:47:29
Postat av: Anja

Älskar dina texter :)

2010-04-20 @ 14:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0