Sök efter det udda, du är inte ensam

Det har snart gått två minuter och han har fortfarande inte lagt ner sina kort, alkoholisten drar handen över magen. Det märks att han har ont, han har kissat blod i flera dagar. I ögonvrån ser jag ADHD tjejen små le, hon är sämst på att hålla en pokerface, bra kort... Medans hon väntar otåligt, kliar hon sina skorpor på armarna, sår efter rakhyvlar och naglar. Det skulle föreställa ännu en lugn natt med endast oss tre men våran schizofrena vän är bra på att störa, han sitter brevid oss lite halvt försvunnen i sin egen lilla värld och spelar Tupac på högsta volym... Brenda got a baby.

För en halv sekund får jag en bärande ide om att denna frigjorda berättelse från dagens uppfattning endast är en dröm, men den tanken försvinner när jag sneglar ner på mina kort och lägger märke till ärret på min hand, en vän skämtade en dag och råkade riva mig. Ärr har makten att påminna oss varje dag om att det förflutna har ägt rum, detta innebär att även stunden är verklig...ingen dröm.

Han har äntligen bestämt sig, vi fortsätter spela in i natten tills nattpersonalen kommer och tvingar tillbaka oss på våra ensamma rum...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0