sadness is beautiful

Hon står framför spegeln när hon tar av sig peruken, livets cancer har många ansikten. Cancer är tjejen som står i duschen och försöker att skrubba bort dagens orenligheter från sin kropp, medans hennes pappa slår på dörren. Cancer är min mamma och hennes sjukdom, cancer är killen som svek dig trots sina löften som han gav. Det är kvinnans blåmärken som hon pudrar för att dölja på toaletten, det är känslan av besvikelse när du kommer hem. Cancer är dina förlorade drömmar, dina brutna löften och cigararetterna som du röker...

Cancer är sorg

Cancer är lidande...cancer är elände...cancer är vacker...

Det viktigaste lärdomen jag har tagit till mig från livet är att öppna mina armar för allt. Jag öppnar mina armar för cancer och sorg, jag tar till mig bedrövelse när den kommer, jag sprider den runt mig som aska. Jag andas in den och njuter av smärtan. Se det för va det är, ta en närmare titt och låt din näthinna fånga upp budskapet om att sorg är lika vacker som en nyvaken blomma.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0